söndag 25 januari 2009









Hej och god morgon!
Längesen jag var här men det kan kanske kvitta...har inte varit på blogghumör..haha! Det har varit mycket och stå i fast man går hemma dagarna i ända, riktigt så är det ju inte men det kan vi ta en annan dag. Har hänt en hel del sen sist och det känns inte riktigt bra att skriva om det offentligt men det mesta har varit i positiv riktning.
Människor är allt bra konstiga, vi kan ta en sån sak som oärlighet t ex. Om man älskar en person varför då skada den med en massa lögner och uppdiktad skit. Här på nätet finns det en massa sidor som bara går ut på det. Och man kan tycka att de som publicerar de här sidorna borde ha lite bättre koll på hur deras upplägg används, om inte annat för deras egen skull så att inte de får dåliga omdömen från sina användare...!
Oärlighet vad är de då? Tolkas säkert olika av varje människa men att ljuga för någon som står en nära är ett svek utan dess like. Alla har vi farit med vita små lögner då och då för att rädda vårt eget skinn men när det går så långt att hela ens liv rubbas då har det gått långt.

Har en kompis som varit utsatt för en komplott på en chattsida under en längre tid..och den stackarn kom på igår att ett ex ville förstöra omgivningen för vederbörande. Och det lyckades, vänner som man haft en längre tid hör inte av sig och drar sig undan, det blir konstiga inlägg från personer som man inte vet vem det är osv. Alla säger att ärlighet varar längst men är det verkligen så...?
Jo jag tror på ärligheten men ofta är det så att den får väldigt konstiga reaktioner när den väl kommer fram. Om man nu skulle säga vad man tycker och tänker högt blir det väldigt överraskande svar från omgivningen och ofta blir det en ilska som tar överhand i dessa situationer. Man kan undra varför? Är det för att någonstans hos personen som får höra sanningen kommer det dåliga samvetet fram och gör sig påmind Jag vet inte men en sak vet jag att i vårt samhälle idag är det lönlöst att vara ärlig för det får man i nacken så fort det finns en chans att kasta tillbaka. Mot dem jag älskar och bryr mig om skulle jag aldrig ens tänka tanken om oärlighet. Då får jag ju samma myt tillbaka vid ett annat tillfälle och kan man verkligen bygga ett förhållande eller en relation på det. Vissa kan tydligen, men det ligger inte mig i fatet precis!
En dag som denna ska jag försöka få ordning på mina papper (VILL INTE!! men måste), sätta in i pärmar, skriva klart en massa påbörjade saker, rensa min dator, laga en god middag och sätta upp en tvätt tid till veckan, kanske hinna med en liten städning av toaletterna också. Och klockan är ju bara fem så sätter jag igång nu så kan jag nog hinna med en hel del till.
Ha det gott tills nästa gång...
Puss på er

Inga kommentarer: